Среда, 22.05.2024, 06:24
Приветствую Вас Гость | RSS


Амвросиевская общеобразовательная школа I-III ступеней №4

 Амвросиевского района Министерства образования и науки

 Донецкой Народной Республики

Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Воспитательные мероприятия » средняя школа

«Наші права – щасливе дитинство»

Відділ освіти

Амвросіївської районної державної адміністрації

Амвросіївський районний методичний кабінет

Амвросіївська загальноосвітня школа I-III ступенів №4

Амвросіївської районної ради Донецької області

 

Виховна година

«Наші права – щасливе дитинство»

Підготували і провели: Широколав Вікторія Геннадіївна,

класний керівник 7-А класу

Федчук Лариса Володимирівна,

класний керівник 6-Б класу

2013

Мета:

Ø розкрити поняття „ права людини”, „ права дитини”,

Ø познайомити дітей з міжнародними документами, що стосуються захисту прав,

Ø формувати вдумливе й відповідальне ставлення до процесу захисту своїх прав;

Ø приділити увагу обов'язкам та відповідальності;

Ø розвивати аналітичне й критичне мислення;

Ø виховувати вдумливе ставлення й повагу до прав інших.

Обладнання:

папір, маркери, набір олівців, , плакати, Конституція України, мультимедійна презентація, матеріал для проектів.

Хід заходу

Учитель:

Людина — найцінніший скарб. Кожен із вас — неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі не­має, не було і ніколи не буде.

Видатний поет В. Симоненко так написав про неповторність кожного:

Учень ( слайд 2 )

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої—одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Боти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло цю істину. Протягом багатьох віків складалися обов'язкові правила поведінки громадян, тобто правові норми, що встановлюються й охороняються державою.

Тож сьогодні ми поговоримо про права людини, зокрема дитини, і не тільки.

А зараз перевіримо, наскільки ви обізнані в правовому колі (гра «Юридичний футбол»)

1. Найвищий законодавчий орган України (Верховна Рада)

2. Назвіть державні символи України.

3. Як називається державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров"я і права громадян? /міліція/

4. Дата ухвалення Акту про незалежність України (24.08.1991г.)

5. Глава нашої держави (Президент)

6. Протизаконна дія (Провина,злочин)

7. Дата прийняття Конституції України (28.06.1996).

8. Назвіть найвищий орган виконавчої влади в Україні (Кабінет Міністрів)

9Як називається основний документ громадянина? (паспорт)
10 Як називають осіб, які не досягли І8-річного віку? /неповнолітні/
11 Як називають захисника у суді? /адвокат/
12 Як називають людину, що бачила злочин? /свідок/
13. Основний закон України (Конституція)

Учитель

А зараз попрацюємо З Конституцією…(робота з окремими статтями )

Учитель. Людина вважається «мірилом усіх речей», її потреби, інте­реси, прагнення стають вирішальними для визначення розвитку суспіль­ства, для прогресу цивілізації. Зверніть увагу на дошку( вислови відомих людей)

У вирі життя не всі країни одночасно приходять до розуміння цього. Добре, що є організація, яка стоїть на захисті прав людини – ООН ( слайд 3,4 )

1-й у чень. ( слайд 5 )

У 1948 році Генеральна Асамблея ООН проголошує «За­гальну декларацію прав людини». У ній уперше в історії людства, історії міжнародних відносин були визначені головні права й свободи людини. Декларація проголосила, що «визнання гідності, яка властива всім членам людської сім'ї, і рівних та невід'ємних прав їх є основою свободи, справед­ливості та загального миру».

До прав людини, які підлягають загальній повазі та дотриманню, вхо­дять елементарні (природні) права особистості, громадянські, політичні та соціально-економічні права.

Учитель:

З першим криком дитини, з першим її подихом в життя до неї приходять права. Перше з цих прав– це право на життя. Для кожної сім'ї найдорожчою має бути дитина.

Зверніть увагу на дошку(записані прислів'я):

• „Діти плачуть, а в матері серце болить”;

• „Малі діти– малі клопоти, великі діти– великі клопоти”;

• ,,Дитину виховують, доки вона лежить поперек ліжка”.

 

Але є, діти, й такі прислів'я: ( слайд 6 )

• „Сирітська сльоза не капає дарма”;

• „З хати по нитці– сироті свитина”;

• „Ніхто не бачить і не чує, де сирота плаче й горює”

 

Кого ми називаємо сиротами?

(Діти відповідають)

Подивіться навколо себе, чи всі діти щасливі, а чому? (Діти аналізують: бідні сім'ї, дитина не знає любові; багато дітей не щасливі у сім'ях, де батьки п'ють, багато дітей на вулицях живуть.)

 

У ч и т е л ь. Не тільки права дорослих потребують визначення й захис­ту. Складною проблемою сучасного людства є також права дітей, оскільки, на жаль, життя, здоров'я, навчання, щастя дітей усього світу поки що недо­статньо захищені. Про це багато пишуть і говорять, дехто намагається допомагати. Але кількість нещасних дітей не зменшується. Сьогодні майже 250 млн дітей у світі животіють, займаючись тяжкою працею, жебрацтвом, пограбуванням. Близько 30 млн дітей не мають можливості відвідувати школу. Щороку від хвороб помирають більше 5 млн дітей. Набули поши­рення торгівля дітьми, використання дітей, від яких відмовилися батьки, для пересаджування органів.

В Україні три чверті дітей — це діти з хронічними захворюваннями. У нас з'явився новий тип дитини — «діти вулиці». Пояснюючи своє пере­бування на вулиці, діти зазвичай називають сімейні негаразди та небажан­ня відвідувати школу. Основний загал таких дітей закінчили 3—4 класи, тобто початкову школу. Серед них найбільший відсоток неповнолітніх зло­чинців, наркоманів, торгівців наркотиками, повій.

( слайд 7 )

Міжнародне співтовариство започаткувало спробу спільної допомоги дітям. У 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. 1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 році у Нью-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини. В 1991р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей. Згідно з Конвенцією, Україна у квітні 2001 року прийняла Закон «Про охорону дитинства».

 

( слайд 8 )

Відповідно до статті 1 Конвенції про права дитини дитиною вважається кожна людина до досягнення І8-річного віку.

 

( слайд 9 )

Права людини — це забезпечені державою можливості задоволення людиною своїх життєвих потреб та інтересів.

Права дитини — це певні спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років для існування і досягнення зрілості.(надрукований матеріал – на дошку)

 

Кожна дитина; незалежно від раси, статі, мови, релігії, національності, майнового стану, стану здоров'я має рівні права з усіма іншими дітьми.

Презентація права( слайд 10-20 )

 

Учитель

- Давайте з вами перевіримо, у яких творах були порушені права дітей.

* Порушення права на життя ( «Колобок» . «Буратіно» тощо)

* Порушення права на житло( "Рукавичка", «Зимівля звірів», «Три ведмеді» тощо)

* Порушення правил гостинності, права на харчування («Лисичка та журавель», «Попелюшка» тощо)

* Порушення права на сім'ю та захист від психологічного та фізичного насильства

(«Попелюшка», «Маленький горбань» тощо)

* Порушення права на отримання медичної допомоги(«Айболить» тощо)

Групова робота над проектом «Права дитини»

 

Учитель звертає увагу дітей на терези , що стоять у нього на столі.

- Якщо уявити собі, що кожне право, яким ми володіємо, це кольоровий олівець, ( складаються на чаші терезів), то що ми з вами бачимо?

Діти відповідають, що чаша терезів переважена.

Учитель:

- Так і наше життя влаштоване. Якщо ми з вами будемо мати лише права, то життя буде перевернуте. Це означає, що поряд з правами йдуть і обов'язки. (На другу чашу складається відповідна кількість олівців, що уявно відіграють роль обов'язків). Що тепер ми бачимо?

Діти відповідають, що терези вирівнялися.

Учитися жити по закону, поважати закон і виконувати його,
людина повинна з малих літ, з сім'ї, дитячого садка, школи.

Обов'язок – це визначена законом міра обов'язкової поведінки особи, недотримання якої зумовлює правові наслідки (надруковане – на дошку)

Робота в малих групах

Визначити права та обов'язки школярів.

Запам'ятайте ще одне правило:

потрібно рахуватися не лише зі своїми правами, а й бути

уважним, щоб не порушити права інших людей.

Слайд 21

Учень

Хоча ми всі ще учні школи,

Та маємо обов'язки й права.

І ми навік запам'ятали

Із декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба дружно всім нам жити.

Тож ми зі школи ще вчимося

Всіх поважати і любити.

Права дитини вивчимо сумлінно

(Це ж потрібно) на відмінно!

Учитель. Для здійснення міжнародного контролю за дотриманням прав дитини і виконанням зобов'язань, перебраних державами, було ство­рено Комітет з прав дитини ООН.

Якщо вам потрібна допомога або серйозна порада, якщо порушені ваші права, ви можете звернутися до:

Ø дорослих осіб, яким довіряєте(наприклад, до класного керівника);

Ø психолога у школі(Романенко Л.Б. тел.. 2-22-44);

Ø адміністрації школи ( Мачула Н.В. тел. 2-30-22);

Ø міліції( тел.2-30-40).

Кожен з вас отримав відповідну пам'ятку, яку ви вклеїте у щоденник.

Допишіть у них визначення «Права дитини» та «Обов'язок»

Завершити наш захід хотілося б на ліричній ноті(слайд 22)…

Сподіваємося, що наше заняття не пройшло марно.

Додаток до заходу

"Твої права і обов'язки"

1. Твоя стать:


* чоловіча__________

* жіноча __________


2. Скільки тобі років:____________

3. Відміть всіх, хто живе разом з тобою:


* мама_______

* брати_______

* бабуся _____

* дідусь ______

* вітчим ______

* мачуха _____

* тітка ______

* дядько ______

* інші _______


4. Як би ти описав відносини у Вашій сім'ї:


* дружні________

* іноді бувають сварки ______

* іноді ми навіть не вітаємося ______

* постійні сварки________

* іноді бувають бійки _______

* Інші ________


5. Зазнач, які засоби покарання найчастіше застосовують до тебе твої батьки:

* фізичне покарання_________

* моральні_________

* інше:_________

6. Вкажіть, які "методи виховання" найчастіше застосовують ваші батьки по відношенню до Вас:

* пояснюють, як потрібно себе поводити_________

* хвалять Вас, якщо цього заслуговуєте_________

* забороняють Вам робити те, що Вам подобається (наприклад: дивитися телевізор, гуляти)

* обіцяють нагороду за хороші вчинки_________

* кричать, сварять, обзивають__________

* б'ють_________

* інше:_________

7. Як ти вважаєш, чи завжди покарання застосовують справедливо:


* Завжди справедливо____________

* Майже завжди справедливо ______

* Найчастіше несправедливо

* Завжди несправедливо ____


8. Чи Ви коли-небудь задумувалися про те, що маєте певні права:


* Так ______

* Ні ______

* Інколи ______


9. Чи хотіли б Ви знати свої права:


* так ______

* ні _______

* можливо _______


10. З ким з батьків або дорослих Ви говорили про свої права:

 


* мама _____

* тато________

* бабуся або дідусь_________

* сестри або брати _____

* Ровесник ______


* Вчителі _______

* інше:


*

11. Хто на Вашу думку є юристом?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Чи вважаєш ти, що запитання цієї анкети є актуальними (важливими) та їх треба вивчати:


* так _____

* важко відповісти_______

* ні_______

* не знаю_______

* меш байдуже________

* інше:_______

Категория: средняя школа | Добавил: asya (04.12.2013)
Просмотров: 796 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz