Пятница, 17.05.2024, 04:37
Приветствую Вас Гость | RSS


Амвросиевская общеобразовательная школа I-III ступеней №4

 Амвросиевского района Министерства образования и науки

 Донецкой Народной Республики

Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Разработки уроков » химия

Кристаллические решетки и природные ресурсы.

Кристалічні гратки і природні ресурси.

Цілі уроку : розширити поняття про кристалічні решітки і її види; впливи виду грат на властивості речовин, створити умови для розвитку у учнів ключових компетентностей, куди відноситься здатність дітей застосовувати метапредметный круг знань(хімія-географія).

Особиста значущість що вивчається для школяра: знаючи склад і будови речовин, можна прогнозувати їх властивості для подальшого використання.

Методи навчання: проблемний, метод аналогій, частково-пошуковий.

Форма уроку: огляд знань.

Завдання:

- Освітні: Продовжити формувати у учнів поняття кристалічна решітка; на прикладах показати зв'язок між цим типом кристалічної решітки і фізичними властивостями речовин; актуалізувати і розширити знання речовин, що вчаться про застосування, з різними типами кристалічних решіток.

- Розвивальні: формувати уміння порівнювати, вичленяти у вивченому істотне; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; робити узагальнення; зв'язно викладати і доводити учбовий матеріал; застосовувати і систематизувати отримані знання.

- Виховні: виховувати уміння організувати свою учбову працю; дотримуватися правил роботи в колективі, на робочому місці; розвиток моральних якостей.

Устаткування:

- Підручник "Хімія", 8 клас, автор О.Г. Ярошенко

- презентації «Будова кристалічних граток»;

- мультимедійний проектор та екран;

- моделі кристалічних граток різних типів;

- пластилін (ЗЗА).

Хід уроку.

Епіграф до уроку:

"Пізнати суще не можна ззовні, можна тільки з середини" Бердяєв Н., філософ.

1. Організаційний момент. (2мін.)

2. Основна частина уроку.

2.1.Актуалізація і корекція знань учнів. (25мін.)

ЗЗА. Трьом учням дається завдання за допомогою пластиліну та сірників змоделювати типи кристалічних граток (атомну, іонну, молекулярну).

Розмова (7мін.)

- Дайте поняття «кристалічні решітки».

- Назвіть типи кристалічних граток.

- Покажіть ці грати на моделях, при цьому охарактеризуйте властивості речовин з даними кристалічними гратами, покажіть і назвіть мінерали з даними гратами.

- Провести аналогії людина - кристалічні решітки.

- Звіт трьох учнів про роботу з пластиліном. (3мін.)

- Презентації робіт учнів про типи кристалічних граток. (15хв.)

2.2 Закріплення матеріалу. Самостійна робота з теми «Кристалічні решітки та природні ресурси». (13мін.)

Самостійна робота

Кристалічні решітки та природні ресурси .

Варіант № 1

І

1 . Установіть відповідність між типами кристалічних граток і властивостями речовин.

1 ) молекулярна А. тверді , тугоплавкі , не розчиняються у воді

2 ) металева Б. тендітні , легкоплавкі , не проводять електричний струм

3 ) іонна В. пластичні , мають різні температури плавлення проводять електричний струм

4 ) атомна Г. тверді , тугоплавкі , добре розчиняються у воді.

2 . Вона може бути бідною , багатою , болотної. Це основна форма природного зустрічальності корисних копалин , придатної для промислово - господарського використання. Що це ?

3 . Україна займає 1 місце серед країн Європи за запасами :

1 ) залізної руди;

2 ) алюмінієвої руди;

3 ) золота ;

4 ) марганцевої руди;

5 ) нікелевої руди;

6 ) титанової руди;

7 ) мідної руди ;

8 ) уранової руди.

4 . Найбільший в Україні залізорудний басейн:

1 ) Білозерський ;

2 ) Керченський ;

3 ) Криворізький .

5 . Тип кристалічної решітки у магнітного залізняку ( Fe3O4 ) , червоного залізняку ( Fe2O3) , піриту ( FeS2 ) :

1 ) атомна ;

2 ) іонна ;

3 ) молекулярна .

6 . Розрахуйте масову частку заліза в даних рудах . Яку руду доцільно використовувати у виробництві чавуну ? Чому ? ( 12б. )

7 . Області застосування даної руди :

1 ) легка промисловість ;

2 ) металургія ;

3 ) сільське господарство.

ІІ

8 . Природний мінерал складається з одного елемента - Карбону . Найвідоміший дорогоцінний камінь. Назвіть його .

9 . Алмаз добувають на всіх континентах крім одного. Якого ?

1 ) Австралія ;

2 ) Ю. Америка ;

3 ) Антарктида .

10 . Алмаз є першим речовиною по:

1 ) твердості ;

2 ) щільності;

3 ) масі .

11 . Відзначте вірні твердження:

1 ) алмаз може мати різне забарвлення ;

2 ) алмаз буває тільки безбарвним ;

3 ) алмаз має металеву кристалічну решітку ;

4 ) алмаз має атомну кристалічну решітку ;

5 ) утворюється на глибині 50-60 км ;

6 ) утворюється на глибині 100-200 км ;

7 ) алмаз має молекулярну кристалічну решітку ;

8 ) деякі алмази мають неземне походження .

ІІІ

12 . Вкажіть назву мінералу за описом : «м'яка порода складається з найдрібніших панцирів стародавньої морських найпростіших , залишає слід на асфальті , шкільне життя без нього не можлива ».

13 . Хімічна формула цього мінералу :

1 ) K2CO3 ; 2 ) CaCO3 ; 3 ) FeSO4 . 4 ) FeSO4 .

14 . Походження крейди :

1 ) магматичне ;

2 ) метаморфічне ;

3 ) осадове .

15 .Крейда крихка , не проводить електричний струм. Який кристалічним граткам ці властивості відповідають ?

1 ) металевій ; 2 ) іонній ;3 ) атомній; 4 ) молекулярній .

Самостійна робота

Кристалічні решітки та природні ресурси

Варіант № 2

І

1.Установіть відповідність між типами кристалічних граток і властивостями речовин.

1 ) молекулярна А. тверді , тугоплавкі , не розчиняються у воді

2 ) металева Б. тендітні , легкоплавкі , не проводять електричний струм

3 ) іонна В. пластичні , мають різні температури плавлення ,проводять електричний струм

4 ) атомна Г. тверді , тугоплавкі , добре розчиняються у воді.

2 . Мінерал галіт . Його хімічна формула:

1 ) NaCl ; 2 ) KCl ; 3 ) Na2SO4.

3 . Назва мінералу в повсякденному житті:

1 ) калійна сіль , 2) кам'яна сіль ..

4 . Застосування кам'яної солі :

1 ) обробка кольорових металів;

2 ) харчова промисловість ;

3 ) хімічна промисловість ;

4 ) атомна енергетика.

5 . Відзначте родовища кам'яної солі в Україні :

1 ) Артемівське , Слов'янське ;

2 ) Причорномор'я - кримський район ;

3 ) Львово - Волинський;4 ) Дніпровсько - Донецька западина ;

5 ) Закарпатський басейн ;

6 ) Криворізький басейн ;

7 ) Прикарпатський басейн .

6 . Використовуючи знання будівлі речовини і дані, наведені нижче , поясніть , чому у хлору , натрію і отриманого з них хлориду натрію різні температури кипіння і плавлення. ( 12б. )

Формула речовини

t кип 0С

t пл 0С

Cl2

-19

-34

Na

883

98

NaCl

1465

801

II

7 . Назва цього мінералу походить від грецького слова - пишу . Це дуже м'який і слизький мінерал , широко використовується як мастильного матеріалу , а також для виготовлення грифелів для олівців. Це:

1 ) граніт ;

2 ) гіпс ;

3 ) графіт.

8 . Тип кристалічної решітки цього мінералу :

1 ) іонна ; 2 ) металева ; 3 ) атомна ; 4 ) молекулярна .

9. Виберіть малюнок будови даної кристалічної решітки:

1) 2) 3)

10 . Чому графіт залишає слід на папері?

11 . Яку кристалічну решітку повинен мати карбід кремнію , з якого роблять абразивні матеріали? ( 12б. )

III

12 . Мінерал жовтого кольору , застосовується у виробництві сірників. Про який мінералі йдеться?

13 . Сірконосні басейни :

1 ) Криворізький ;

2 ) Передкарпатський ;

3 ) Білозерський ;

4 ) Причорноморський .

14 . Глибина залягання даного мінералу :

1 ) 100 м; 2 ) 150 м; 3 ) 50 м; 4 ) 350 м.

15 . Тому його добувають:1 ) шахтним способом;

2 ) відритим ( кар'єрним ) способом.

16 . Відзначте вірні твердження:

1 ) сірка сіра ; 2 ) при горінні утворює газ з неприємним запахом ;

3 ) має атомну кристалічну решітку ; 4 ) застосовується у виробництві H2SO4 ;

5 ) має молекулярну кристалічну решітку ; 6 ) S8.

3 . Заключна частина уроку . ( 5мін. )

3.1 Підведення підсумків роботи на уроці .

3.2 Домашнє завдання . Повторити п.43 , стор.198 № 4 письмово.

Категория: химия | Добавил: asya (25.12.2013)
Просмотров: 995 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz