Вторник, 21.05.2024, 17:46
Приветствую Вас Гость | RSS


Амвросиевская общеобразовательная школа I-III ступеней №4

 Амвросиевского района Министерства образования и науки

 Донецкой Народной Республики

Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Разработки уроков » языки

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема: Стислий переказ тексту з елементами опису пам'ятки історії та культури.

Мета: удосконалювати вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку тексту, вміння створювати писемне висловлювання; розвивати мовленєво - комунікативні вміння здійснювати композиційний і змістовий аналіз тексту і відтворювати його, використовуючи виражальні авторські засоби; виховувати любов і повагу до історії українського народу, бережливе ставлення до пам'яток минулого.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Методи навчання: розповідь, бесіда, робота з текстом, робота в групах, метод демонстрації.

Хід уроку.

І.Повідомлення теми уроку, мети уроку.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

На сьогоднішньому уроці ми:

F дізнаємося багато цікавого про історичну архітектурну пам'ятку часів Київської Русі;

F будемо вчитись створювати стислий перехід тексту, що містить опис пам'ятки історії та культури;

F з'ясуємо значення нових для вас слів, навчимося використовувати їх у своєму мовленні.

ІІІ.Мотивація опорних знань.

Бесіда.

1) Які стилі мови ви знаєте?

2) Що вам відомо про жанри мовлення?

ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1)Робота з текстом переказу (підготовча робота до письмового переказу).

(Методичний коментар.

Ø Текст переказу містить терміни, значення яких необхідно з'ясувати до того, як учні будуть слухати текст.

Ø На мультимедійній дошці з'являється зображення Софії Київської сучасне та зображення її реконструкції.)

Ø 2) Словникова робота).

(на зображенні реконструкції вказати на ці частини; показати зразки фрески, мозаїки)

Вівтар – східна підвищена частина християнського храму, призначена для проведення служби;

Аспида - напіврухомий виступ у стіні;

Галерея – довге й вузьке крите приміщення;

Мозаїка – зображення із кольорового каменю або смальти ,різнокольорового скла, які закріплюють на площині (стіна, підлога, колона), яку прикрашають;

Фреска – малюнок водяними фарбами по всій штукатурці;

Трактат – наукова праця, в якій докладно розглянуто якесь окреме питання.

Портик – підданок, що його підтримує колонада.

Розподіл завдань між групами:

1 група визначає тему тексту;

2 група визначає основну думку тексту;

3 група визначає стиль тексту;

4 група визначає жанр тексту.

Сприймання на слух тексту М.Матвійчука «Софія Київська – перлина світової архітектури».

Софія Київська була збудована в ХІ столітті за наказом Ярослава Мудрого як головний храм Київської Русі. Вона була не тільки релігійним, а й громадським, освітнім центром слов'янської держави. Тут відбувалися урочисті церемонії посадження князів на київський престол, прийоми іноземних послів. На площі біля собору збиралося київське віче.

Прямокутну споруду Софії Київської в давнину оточували два ряди відкритих галерей. На східному фасаді було п'ять вівтарних напівкруглих аспід. Із західного боку височіли дві башти із сходами, які вели на другий поверх. Перед головним входом здіймався портик. Як того хотів Ярослав, собор вінчали тринадцять куполів, які поступово піднімалися від крайніх малих у центрального великого. Вони були покриті листовим свинцем. Сірі купола добре поєднувались із рожевими стінами.

Всередині собор був оздоблений чудовими фресками і дивовижною мозаїкою. Фрески Софійського собору цікаві і різноманітні за змістом. Більшість з них,величних, присвячена релігійній тематиці. Але є й такі, що зображують свята, ігри, сцени полювання. З великою старанністю виконана фреска, на якій зображено стародавніх музикантів і акторів. Музичні інструменти намальовані так реально, що за їх зображенням можна вивчити їх будову.

Серед численних фресок особливий інтерес викликає груповий портрет сім'ї Ярослава Мудрого. На південній стіні – чотири постаті. Вважають, що то зображення дочок Ярослава та його синів Всеволода і В'ячеслава.

Крім фресок, на стінах собору багато чудових мозаїчних зображень. Вони виконувались із шматочків різнокольорового скла. Київські майстри робили понад 177 відтінків.. мозаїка Софіївського собору і сьогодні вражає довершеністю, свіжістю і яскравістю барв.

Софія Київська була центром давньоруської освіти. Тут створили школу, одну з найкращих на той час бібліотек. У ній зберігалося понад 900 томів рідкісних рукописів та перекладів. Поряд з церковними були книги, що містили відомості з історії, астрономії, географії, філософські та юридичні трактати.

Було чим вабити Софії Київській людей, що приходили з далеких міст і сел.. милувалися вони її красою й величчю, знаннями й мудрістю збагачувалися. І сьогодні, майже через тисячу років, собор викликає захоплення майстерністю стародавніх зодчих, довершеністю ліній та форм.

Бесіда за змістом тексту.

Ø Визначте, до якого стилю відноситься текст?

Ø Сформулюйте основну думку тексту.

Ø Визначте, до якого жанру відноситься текст?

Ø Скільки частин містить текст?

Ø Визначте мікротему кожної частини.

Учні у групах складають план переказу.

(Методичний коментар.

Необхідно нагадати учням, що їм необхідно створити стислий переказ. Тому з усього тексту потрібно відібрати лише те, що прямо пов'язано з темою тексту, все, що стосується архітектури та оздоблення храму).

Орієнтований план (на мультимедійній дошці)

1.Значення Софії Київської у житті давньої держави.

2.Архітектурні особливості храму:
а)прямокутна споруда;
б)тринадцять куполів.

3.Внутрішнє оздоблення Софіївського собору:
а)різноманітні за змістом фрески;
б)свіжість і яскравість барв мозаїки.

4.Які почуття викликає Софія Київська у сучасної людини?

Обговорення учнівських планів.

Повторне читання тексту.

Учні уточняють, чи правильно вони запам'ятали послідовність опису.

2)Письмовий переказ тексту.

V.Підсумок уроку. Рефлексія.

На уроці я:

..дізнався …;

..зрозумів…;

.навчився…;

.найбільший мій успіх – це…;

.найбільші трудності я відчув….

VI. Домашнє завдання.

Скласти речення зі словами, значення яких ви дізнались на уроці.

Категория: языки | Добавил: asya (25.12.2013)
Просмотров: 2020 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz