Среда, 22.05.2024, 04:23
Приветствую Вас Гость | RSS


Амвросиевская общеобразовательная школа I-III ступеней №4

 Амвросиевского района Министерства образования и науки

 Донецкой Народной Республики

Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Разработки уроков » языки

Підсумковий урок-конкурс за творчістю Григорія Сковороди.

Українська література,9 клас

Тема: Підсумковий урок-конкурс за творчістю Григорія Сковороди.

Мета:закріпити,узагальнити,систематизувати знання учнів про життєвий

і творчий шлях видатного українського філософа;

розвивати зорову пам'ять,асоціативне мислення,навички колективної

роботи;

виховувати найкращі моральні риси особистості.

Обладнання:портрет письменника,плакати,олівці,тексти творів,

асоціативні малюнки.

Тип уроку:урок повторення й узагальнення вивченого.

Вид уроку:урок-конкурс.

Основна технологія:робота в групах.

Методи й прийоми:бесіда,виразне читання,»Мікрофон»,сенкан,асоціатив-

ний»кущ».

Очікувані результати.Після цього уроку учні зможуть:

-відтворювати основні віхи біографії Сковороди;

-застосовувати найпростіші форми пошуково-дослідницької роботи;

-висловлювати своє ставлення до творчості Сковороди;

-точніше аргументувати свої думки;

-володіти навичками аналізу поетичного твору;

-ефективніше працювати в малих групах;

-аналізувати результати своєї роботи.

Під час уроку розвиваються,удосконалюються мовленнєва,соціокультурна,

діяльнісна,самоосвітня та пізнавальна компетентності учнів,а також комуні-

кативна компетенція.

Хід уроку

Серце тоді насичується,

коли освічується.

Г.Сковорода.

I Організаційний момент.

II Повідомлення теми й очікуваних результатів .

Вступне слово вчителя.

Багата та земля,що народжує філософів і поетів.Саме такою є Полтавщина,

яка дала стільки талантів!А один із найвизначніших серед них-Г.С.Сковорода.

Благословенні ви, сліди,

Не змиті вічності дощами,

Мандрівника Сковороди

З припорошілими саквами,

Що до цілющої води

Простує,занедбавши храми.

Так писав про видатного українського письменника М.Рильський.

Пройти ще раз стежками майстерності поетичної думки Г.Сковороди-

такою буде мета сьогоднішнього уроку.

(розподіл учнів на команди,обрання капітанів,добір назв команд,пояснення

правил проведення конкурсного змагання)

III Основний зміст уроку.

1.Конкурс капітанів.

Перед початком цього конкурсу кожна з команд повинна дати якомога швид-

ше відповідь на запропоноване вчителем запитання,щоб отримати додатко-

вий бал.

*Певний час філософ викладав піїтику.Що це за предмет?

*Основоположником якої системи віршування вважають Сковороду?

*Григорій Сковорода,безсумнівно,найвизначніша,найславетніша постать в

Україні доби…(бароко).

Питання капітанам.

1команда.1.В якому історико-етнографічному краї народився Г.Сковорода?

2.Як називається збірка віршів Сковороди?

3.В якому закладі навчався майбутній поет і філософ?

4.Як Сковорода потрапив до придворної капели Санкт- Петер-

бурга?

2команда.1.З якої сім'ї родом Г.Сковорода?

2.Скільки років мандрував видатний філософ?

3.Скільки віршів і байок нараховується у збірках?

4.Назвіть ім'я учня та біографа Г.Сковороди?

3команда.1.Яку назву має збірка байок українського Езопа?

2.Перекладіть назву вірша «De libertate».

3.Що ми називаємо афоризмом?

4.Що особливо вражає вас у біографії поета?

2.Конкурс команд.(на обдумування дається максимум 1 хв.Відповідає та

команда,яка швидше дасть сигнал).

1 команда.

* Єпископ висловив незадоволення тим,що Сковорода запроваджував нові

підходи до викладання предметів.Що відповів йому Григорій Савич?

(«Одна справа єпископський жезл,інша-паличка музиканта»)

2команда.

*Ченці говорили філософові:»Доволі блукати по світу.Час причалити до га-

вані:ти будеш стовпом і окрасою обителі.»Яку відповідь почули ченці?

(«Невже ви хочете,щоб і я примножив число фарисеїв?Їжте жирно, пийте солодко,одягайтеся м'яко і монашуйте!”)

3 команда.

*Що відповів Сковорода гінцям Катерини II,які принесли «височайше» за-

прошення на зустріч із ним?

(«Мені мої сопілка і вівця дорожчі царського вінця.»)

3.Конкурс знавців творчості письменника.

Кожна команда повинна якомога глибше проаналізувати один із творів:

«Всякому місту- звичай і права»

«Бджола і Шершень»

«De libertate»

4.Афоризми Г.Сковороди.

Робота за таблицею «Асоціативні малюнки»:до кожного малюнка дібрати

відповідний афоризм,доповнюючи наведений початок його.(Учні вдома по-

винні були вивчити 10 афоризмів на вибір).Малюнки див.дод.№1.

Мал.1.Бери вершину…(і матимеш середину).

Мал.2.Чи знаєш ти,яких ліків вживають ужалені скорпіоном?..(Тим же скор-

піоном натирають рани).

Мал.3.Не за обличчя судіть(а за серце).

Мал.4.З усіх людських втрат…(втрата часу найважча).

Мал.5.Безумцеві властиво сумувати за втраченим…(і не радіти з того,що за-

лишилось).

Мал.6. Якщо я хочу,щоб мене любили…(я сам перший люблю).

(кожній команді пропонується по 2 афоризми).

5.Сенкан.

Один із учасників команди,за вибором капітана,складає біля дошки сенкан

за життям і творчістю Г.Сковороди.

Ймовірна відповідь: Сковорода

освічений,допитливий

пізнає,мандрує,вчить

він навчав,як жив

філософ

6.Асоціативний «кущ».

Кожній команді пропонується завдання:на плакаті за допомогою маркера

створити асоціативний «кущ».

1команда(подається з відповіддю)

Український Сократ(…філософ)

С-скромний,серйозний.сердечний

К-креативний.кмітливий,культурний

О-освічений,організований

В-ввічливий,вільний,вчитель

О-охайний,оригінальний,одержимий

Р-розумний,рішучий

О-обдарований,оптиміст,об'єктивний

Д-добрий,досвідчений,допитливий

А-артистичний,аскетичний,активний

2команда 3команда

Український Горацій(…поет) Український Езоп(…байкар)

С- С-

К- К-

О- О-

В- В-

О- О-

Р- Р-

О- О-

Д- Д-

А- А-

7. «Шлях до щастя»

Кожна команда за допомогою олівців або фломастерів на плакаті малює «шлях до щастя» за Г.Сковородою.

Ймовірна відповідь:сродна праця робить людину щасливою

 

працюй за покликанням

пізнаєш себе-пізнаєш Бога

самопізнання

Один із учасників команди захищає варіант відповіді.

IV Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть речення:

«Найбільше мене вразило…»

«Твори Г.Сковороди змусили мене замислитися над тим,…»

«Я вважаю,що…»

«Мені відкрилося…»

V Оцінювання.

Капітан команди аргументовано оцінює роботу кожного з учасників.

Найкращі знавці творчості Г.С.Сковороди отримують грамоти.

VI Домашнє завдання.

1.Складіть кросворд за життям і творчістю Г.Сковороди.

2.Напишіть твір-мініатюру за запропонованим афоризмом

«Перш за все батька й матір шануй і служи їм.Вони ж бо видимі портрети

тієї невидимої сили,якій ти стільки зобов'язаний”.

Асоціативні малюнки

Мал.1 Мал.2 Мал.3

 

Мал..4 Мал.5 Мал.6

Категория: языки | Добавил: asya (25.12.2013)
Просмотров: 1425 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz